Zaručený elektronický podpis

Svet moderných informačných technológii využívajúci elektronický spôsob výmeny informácii postupne nahrádza tradičný papierový svet. Posledné desaťročie prinieslo nevyhnutné zmeny v legislatívach krajín, ktoré zrovnoprávnili tradičné posudzovanie pravosti papierových dokumentov s elektronickým overovaním autenticity dokumentu pomocou elektronického podpisu. Rovnako legislatíva v Slovenskej republike zaviedla pojem zaručený elektronický podpis a určila podmienky, ktorých splnenie zaručuje platnosť elektronicky podpísaného dokumentu v právnych vzťahoch v obchodnom alebo administratívnom styku. Základnou podmienkou platnosti dokumentu podpísaného zaručeným elektronickým podpisom je použitie aplikácie určenej na tvorbu a overenie zaručeného elektronického podpisu certifikovanej Národným bezpečnostným úradom SR.

Program MediCom Vám teraz ponúka možnosť využívania takejto aplikácie priamo počas písania dokumentácie, čo znamená, že máte možnosť podpisovať záznamy v karte pacienta, ale aj iné dôležité dokumenty pomocou elektronického podpisu podľa platnej legislatívy Slovenskej republiky. Program MediCom využíva pritom na pozadí ďalšie externé aplikácie, ktoré však nijakým spôsobom neovplyvňujú našu jednoduchú obsluhu a tradičnú prehľadnosť, iba v  niektorých obrazovkách (po nainštalovaní príslušných modulov) pribudnú možnosti elektronického podpísania dokumentov a následnej archivácie týchto dokumentov.

Možnosti využitia:

•  Podpísať aktuálnu dokumentáciu pacienta priamo v karte
•  Hromadné podpísanie všetkých nálezov za celý deň, alebo za iné obdobie
•  Vytvoriť faktúru ako elektronický dokument, podpísaný zapezpečeným elektronickým podpisom
•  Podpisovať iné dokumenty a formuláre, ktoré neboli vytvorené v našom programe
•  Prehľadná evidencia podpísaných dokumentov s možnosťou odosielania mailom atď.
•  Archivácia podpísaných dokumentov na CD

Vzhľadom na skutočnosť, že mnohé inštitúcie sa ešte len pripravujú na príjem elektronicky podpísaných dokumentov, plánujeme samozrejme v budúcnosti pridávať do nášho programu ďalšie takéto voľby (na zjednodušenie papierovania) podľa aktuálnej situácie.

Aké sú výhody:

Hlavnou výhodou je možnosť evidencie zdravotnej dokumentácie pacienta v  elektronickej podobe , namiesto papierovej, čo legislatíva SR v tomto prípade povoľuje
V súvislosti s tým je spojená úspora času potrebného pri tlači každého záznamu a samozrejme nákladov (papier, náplne do tlačiarne, energie,…)
Faktúry a výstupy pre poisťovne je možné odosielať cez internet
Možnosť komunikovať s niektorými orgánmi štátnej správy pomocou elektronických formulárov priamo zo svojho PC (napr. daňový úrad, úrad práce,…)




Pokračovaním v prehliadaní tejto webovej stránky súhlasíte s používaním cookies. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

OK